Evropské spotřebitelské centrum

Nákupy online

Časté otázky – nákup na internetu

Pro odpověď klikněte na otázku (vyhledávat slova v textu můžete pomocí funkce Ctrl+F).

Jsou platby na internetu bezpečné? Jaká je záruční doba při nákupu na e-shopu z jiné země EU? Kolik dní mám na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankce? Kdo hradí poštovné při odstoupení od smlouvy nebo při reklamaci zboží? Stačí reklamované zboží poslat poštou? Jaká jsou moje práva při nákupu na aukčních serverech?

ESC radí, jak poznat podvod na internetu

Další a další lidé se nechávají nachytat a platí předem tisíce eur za zboží, které si objednali online ze zahraničí, ale které nikdy nedostanou. Při nákupu na internetu se totiž stávají oběťmi podvodů, když si chtějí za výhodnou cenu pořídit automobil, notebook, mobil nebo třeba traktor. Evropské spotřebitelské centrum nabízí několik rad, jak jednoduše prověřit prodejce, od něhož chce spotřebitel nakupovat. Riziko podvodu zcela vyloučit nelze, obezřetným chováním jej však můžete minimalizovat.

Právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu – při nákupu na dálku

Pokud jste zakoupili výrobek přes internet, máte ze zákona právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankcí, a to do 14 dnů od obdržení výrobku. Platí to zpravidla i pro nákup v jiných zemích EU, Norsku či na Islandu.

Chybné ceny (nejen) v internetových obchodech

Velmi nízká cena Vás zláká k bleskové koupi elektroniky nebo užitečné služby přes internet, ale obchodník Vaši objednávku zruší a tvrdí, že jde o chybu v ceně. Jak je to v tomto případě s Vaším nárokem na dodání zboží či poskytnutí služby?

Při seznamování online buďte opatrní

Internetové seznamky – jak omezit rizika při online hledání partnera či partnerky? Evropské spotřebitelské centrum se setkává se stále narůstajícím počtem stížností týkajících se takových webových stránek.

Vyjádření a doporučení Evropského spotřebitelského centra k dotazům týkajícím se společností Pro Content, Web Content, Online Investment Group

Evropské spotřebitelské centrum je zavaleno dotazy na toto téma. Žádáme proto poškozené uživatele, aby si pozorně přečetli níže uvedené vyjádření a odpovědi na často kladené otázky, protože jiné informace by osobním telefonátem či e-mailem neobdrželi. S individuálními dotazy se na Evropské spotřebitelské centrum obracejte pouze v případě, že máte specifický dotaz, na který nenaleznete odpověď ve vyjádření níže. Děkujeme za pochopení.