Evropské spotřebitelské centrum

Zpráva o právech cestujících v letecké dopravě v roce 2011

Na fakta, týkající se práv vysokého počtu pasažérů v celé Evropě, poukazuje čerstvě vydaná Zpráva sítě ESC o právech cestujících v letecké dopravě pro rok 2010 (pouze v angličtině). Zaměřuje se především na následky sopečné krize, při níž se loni v dubnu statisíce frustrovaných a nespokojených lidí obracely se stížnostmi na mnohé aerolinie a cestovní kanceláře kvůli způsobu, jakým (ne)řešily jejich zoufalou situaci.

Zpráva sítě ESC: Mimosoudní řešení sporů (ADR) v letecké dopravě

Existence dobře fungujícího systému ADR, tedy mimosoudního řešení sporů mezi leteckými dopravci a cestujícími, je klíčové pro dosažení vysokého počtu oboustranně uspokojivých řešení problémů v oblasti práv cestujících v letecké dopravě. Tato zpráva sítě ESC nabízí přehled současných systémů ADR v dané oblasti a možných doporučení. Zpráva je dostupná v angličtině.

Zpráva o chargebacku, tedy zpětné platbě, v EU

Chargeback, tedy zpětná platba, je způsob, jak lze získat peníze zpět, když obchodník nejedná v souladu s Vašimi právy. Shrnutí zprávy sítě ESC o tomto užitečném mezibankovním nástroji najdete v článku ESC ČR pro časopis dTest zde.

Komerční záruka: Vyplatí se za ty peníze?

Zákonná záruka je povinná pro prodejce v celé Evropě minimálně na společné úrovni dané legislativou Evropské unie. Komerční záruka by měla nabízet spotřebiteli vyšší ochranu, delší záruční období, rozšířené např. i na mechanické poškození výrobku a podobně. Je tomu ale opravdu tak? Odpovědi hledal průzkum sítě Evropských spotřebitelských center, kterou si můžete přečíst či stáhnout zde.